mystoories

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Josefin Aldenfalk - 23 mars 2014 22:00

       

           





Nästa dag-Mollys perspektiv


Jag vaknade flera gånger inatt, av att jag har drömt mardrömmar om det som har hänt. Men det läskiga är att jag hade en röst i mitt huvud med orden ”Du kommer inte undan oss” hela tiden så hörde jag det och ett elakt skratt.  Så jag vaknade runt halv åtta och inte kunde somna om, Oscar låg fortfarande och sov så jag lossa mig från hans grepp och gick upp och gick ner till köket för att ta något att dricka sen gick jag till vardagsrummet och la mig i soffan och kollade på tv:n, men somnade till igen en stund.






Oscars perspektiv


När jag vaknade så var inte Molly bredvid mig, så när jag gick upp och gick ner till vardagsrummet så hittade jag sova Molly i soffan med massa filtar och kuddar runt sig. Jag log bara för hon var så söt när hon sov. Jag låt henne sova och gick upp och tog en dusch snabb, men när jag var färdig och bytte kläder, så skulle jag ner till köket så mötte jag Molly som kom ut från vardagsrummet.


-God morgon min prinsessa, sa jag och pussa henne lätt på pannan.


-God morgon min prins, sa Molly och log sitt underbara leende som bara hon kunde.


-Har du sovit något bra inatt? Frågade när vi satt oss vid bordet.


-Sådär har haft mardrömmar det som har hänt, sa Molly och kollade ner i bordet.


Jag reste mig upp och gick runt till Mollys sida, och lyfte upp henne så hon satt i mitt knä.


-Det kommer bli bra igen, ingen kommer få hända dig jag kommer skydda dig från allt ond , sa jag och kramade om Molly.


-Du är världens finaste människa och jag är så glad att vi sprang på varandra på stan för du gör mig så lycklig Oscar. Du betyder allt för mig, sa Molly och pussa mig på munnen.


-Och du är min prinsessa som jag älskar från hela mitt hjärta och kommer göra allt för du ska få ett bra liv och inget ond ska hända dig. Du är mitt liv, sa jag och smekte Mollys kind.


Vi kollade in i varandras ögon och sen så kändes jag hennes läppar mot mina i en perfekt kyss. Sen så gjorde vi något att äta, och gick sen och myste ner oss i soffan framför en film som gick på tv:n.




*



Vi låg bara i soffan hela dagen och slappade framför tv:n och det var hur mysigt och härligt som helst att ha en sån här dag.






Mollys perspektiv


Vi har bara myst i soffan hela dagen, men när klockan blev runt fyra så bestämde vi oss för att ta en promenad ner till Ica för att köpa något gott att äta och hyra en film.


När vi kom dit så handlade vi allt som vi skulle och hyrde filmen ”Små gula citroner” så var vi på väg hem igen när det helt plötsligt började spöregna och ingen av oss hade några bra kläder eller jacka, så vi blev genomblöta.




*



När vi kom hem så var vi genomblöta från topp till tå, så vi gick upp och bytte om till nya varma kläder. Sen så gick vi ner till köket och hällde upp chips och godis i olika skålar, vi tog fram glas och dukade fram allt på vardagsrummet bordet och gjord det mysigt med filtar, kuddar och ljus.


Oscar satt igång filmen och kom sedan till mig och la sig bredvid mig i soffan. Jag log på Oscars mage och han smekte mig längst ryggen med sin hand.


Jag trodde jag aldrig skulle hitta en person som betyder allt för mig, men med Oscar kan jag verkligen vara mig själv med och jag älskar han av hela mitt hjärta. Han får mig alltid att le, skratta ja vara den lyckligaste människan på denne jord. Jag hoppas det kommer vara vi för alltid för vår kärlek är något extra.

Oscar är min prins och min underbara ängel som jag ÄLSKAR överallt annat i världen!





Där kom kapitel  och det sista kapitlet av den här novellen om Molly! hoppas ni ska tycka om den<3

anledningen för det bara blev 14kapitel var för jag fick ingen idè vad som ska hända i novellen och det blir bara långt tråkigt att läsa känner jag, men som sagt hoppas ni gillar den och nu kommer jag ta en paus här och skriva på min ericochmolly blogg en novell om dom två igen, som jag hoppas ni kommer gilla den med! :)


STOR KRAM TILL ER ALLA FINA LÄSARE OCH TACK FÖR ALLA FINA ORD, DOM BETYDER EXTREMT MYCKER FÖR MIG!<3<3<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej & välkomna!
Här kommer jag skriva mina egna noveller om olika kändisar (dom artisterna jag gillar)
Hoppas ni ska gilla dom och kommer följa bloggen:)

DOM HÄR NOVELLENRA ÄR PÅHITTADE, SÅ INGET HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!

Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards