mystoories

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Mirage-kapitel 1

Av Josefin Aldenfalk - 2 februari 2014 20:39

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Mollys perspektiv
 
Jag vaknade nyss och gick upp för att ta en dusch, det var hur härligt som helst att låta vattnet rinna längst ryggen. Efter så gick jag tillbaka till sovrummet och valde vilka kläder idag, det fick bli min skinnbyxor och en t-shirt med texten "Love" på, jag sminkade mig lite lätt och plattade håret.
 
Sen gick jag ner till köket och gjorde lite frukost, satt mig ute på balkongen i solen. Idag blir det inte så mycket, är helt ledig idag.
 
 
 
*
 
 
 
Klockan var halv ett när jag kom ut och gick till busshållsplatsen för att åka till stan en stund. Innan jag ska hem till Roshi ikväll, jag kollade i några affärer och hittade några småsaker som jag köpte.
Jag gick till ett fik och beställde en latte, jag betalde sen gick jag och satt mig vid ett bord.
 
När jag hade fikat klart och skulle gå ut från caféet, så krockade jag med en.
 
 
-Förlåt mig, sa jag snabbt och kollade in i hans ögon.
 
-Nej förlåt mig, sa han och log ett gulligt leende.
 
 
Vi ståg kvar en stund och bara kollade på varandra, i en pinsam tystnad tills han så något.
-Vad heter du? sa han.
 
-Molly, vad heter du? sa jag.
 
-Fint namn, jag heter Oscar, sa han och log.
 
Vi pratade en stund och bytte varandras mobilnummer, sen så sa vi hejdå och jag åkte hem till mig innan jag ska hem till Roshi.
 
 

 
Så vad tycker ni om det första kapitlet av "Mirage"? förlåt om det blev tråkigt och kort, men lovar att nästa kommer bli lite längre!
Men kommentera vad ni tycker om den :)
 
kram! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 23 mars 2014 22:00


                            Nästa dag-Mollys perspektiv   Jag vaknade flera gånger inatt, av att jag har drömt mardrömmar om det som har hänt. Men det läskiga är att jag hade en röst i mitt huvud med orden ”Du kommer inte un...

Av Josefin Aldenfalk - 10 mars 2014 22:00


                    Mollys perspektiv-Innan festen blev kaos   Jag stod med Oscar armar runt mig och jag kunde inte sluta tänka på det hon sa, men jag ville inte ta upp det nu och sa att det inte var något. Men precis när Oscar skul...

Av Josefin Aldenfalk - 2 mars 2014 22:04

                      Strandfesten hos Catja-Mollys perspektiv   Klockan var halv åtta och det var hur mycket folk som helst här, vissa personer kände inte jag men det var hur kul som helst och det verkar som att Oscar har kul hä...

Av Josefin Aldenfalk - 22 februari 2014 23:44


             Oscars öppnar dörren-Oscars perspektiv   Jag gick ner från sovrummet och till hallen för att kolla vem som är här och knackar, och när jag öppnade fick jag en chock. För där stod min ex-flickvän Anna, som jag var ihop med i ...

Av Josefin Aldenfalk - 12 februari 2014 23:32

                 Tidigare-Mollys perspektiv   Vi satt i båten på väg in till Stockholm igen efter en härlig kväll på ön tillsammans, jag satt i en filt bredvid Oscar som styrde båten. När vi hade kommit ut på sjön så blev det mörkar...

Presentation

Hej & välkomna!
Här kommer jag skriva mina egna noveller om olika kändisar (dom artisterna jag gillar)
Hoppas ni ska gilla dom och kommer följa bloggen:)

DOM HÄR NOVELLENRA ÄR PÅHITTADE, SÅ INGET HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!

Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards