mystoories

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Mirage-kapitel 8

Av Josefin Aldenfalk - 2 februari 2014 21:06

   

 

 
 
 

1vecka senare-Oscars perspektiv


Det har gått en vecka sen vi kom hem från semestern i Spanien, det var en underbar vecka med min underbara flickvän. Men när vi kom hem igen har Molly varit i studion och jobbat flera dagar och sen timmar. Men ikväll så ska jag ta med henne ut på mysig middag bara vi två, sen ska jag ta med henne på en båttur till en skärgård.

För vi har varit ihop i 1månad idag och det ska firas, för Molly har gjort mig till världens lyckligaste killen i världen och hon betyder allt för mig och det ska jag berätta ikväll. Men jag får fortfarande inte anstränga mig så jag har ringde min bästa vän Anton och frågade om han kunde hjälpa mig och fixa lite saker och det kunde han och jag blev hur glad som helst. Vi ska mötas på Sergels Torg om en timme.





Samtidigt i studion-Mollys perspektiv


Jag har varit i studion varje dag nu sen vi kom hem från semestern i Spanien och jag saknar dom dagarna. Men idag så är det 1månad mellan oss och jag kan inte vara lyckligare för Oscar är min bästa vän och kille som jag vet, han får mig att må bra varje dag och ge mig kraft att klara av allting.

Jag var just nu i sångbåset och spelade in en ny låt, men jag längtade tills jag var klar här för Oscar har skrivit ett sms att det ska hända något speciellt ikväll. Jag blir mer och mer nyfiken varje gång jag tänker på det nu och undrar vad han har hittat på för något gulligt idag.







Oscar möter upp bästa vännen Anton på stan-Oscars perspektiv


Jag hade precis kommit till stan och såg Anton stå vid trappan vid Sergels torg och jag gick fram till han. Vi gick direkt till en affär för jag hade tänkt köpa en klänning som Molly har vilja ha sen hon såg den, så det passade perfekt att köpa den idag på en speciell dag som idag.

När jag hade köpt den så åkte vi hem till lägenheten och fixade klart det sista, och snart så kommer Molly hem från studion så vi får skynda oss nu. Jag la klänningen på sängen och sen bytte jag snabbt om, till min skjorta och svarta jeans.


-Så då åker vi till restaurangen och fixar det sista nu, sa jag när jag kom in till köket där Anton satt på en stol.

-Det gör vi, sa Anton och reste sig upp.


Jag skrev snabbt ett brev till Molly när hon kommer hem vart hon ska gå till, och jag börjar bli lite nervös nu inför allt och jag hoppas verkligen att Molly kommer gilla allt jag gör nu.






På väg hem från studion-Mollys perspektiv


Klockan var fyra när jag satt i bilen på väg hem från studion och jag har inte pratat med Oscar sen imorse och jag saknar han så himla mycket. Så jag längtar tills jag kommer hem så bara får vara med varandra resten av dagen, på vår dag idag.


Men när jag kom hem så var det tomt, jag gick in till köket där jag såg en stor bukett rosor med ett kort i. Jag gick fram och tog upp kortet och läste det, jag gick tårar i ögonen för det var så himla fint skrivit av min älskar Oscar.

Jag läste det flera gånger, för det gick in i mitt hjärta och gud vad jag älskar Oscar.

Det stod


”Till min älskade Molly<3

Idag så har vi varit ihop 1månad och det har varit den bästa månaden, för jag har fått dig i mitt liv. Molly du har förändrat mitt liv och jag är glad att jag träffade dig, jag hoppas det kommer vara vi för alltid i all framtid för jag ÄR så otroligt lycklig med dig!

Jag har en överraskning till dig i sovrummet<3

/från din Oscar<3”


Jag log och gick till sovrummet och när jag öppnade dörren så såg jag en klänning som jag vilja ha länge och en till lapp. Jag tog upp den och log igen för Oscar var bara för söt.


”Jag hoppas du gillar den och jag kommer få se den på dig ikväll.

Gör dig klar och åk hamnen så ser du mig där vid en båt.

Ps: längtar tills jag får se dig min prinsessa.

/Många kramar och pussar från miga<3!”


Jag la lappen på sängen vid klänningen och tog en handduk från garderoben, och in till badrummet för att ta en snabb dusch. När jag kom till sovrummet igen så gör jag mig iordning, jag sminkade mig lite lätt sen så satt jag på mig klänningen som Oscar hade köpt till mig och den satt perfekt.

Jag gjorde mig klar det sista, sen så gick jag ner till hallen och gick ner till bilen och åkte iväg till hamnen där Oscar skulle stå och vänta på mig vid en båt. Undrar vad han har hittat på nu tänkte jag mig själv på väg dit men snart så kommer jag får veta det.






Klockan är halv sju på kvällen-Oscars perspektiv


Jag står vid hamnen bredvid båten och bara längtar tills Molly kommer nu, jag är sjukt nervös över det här. Men efter 5minuter så ser jag en bil komma hit och stannar, och ut kommer världens finaste och snyggaste människa jag vet som kommer emot mig med ett leende som får mitt hjärta att slå snabbare. Tills slut så står hon framför mig.


-Vad du är grymt vacker i den klänningen, sa jag och tog hennes hand.

-Tack för att du har köpt till mig jag älskar den så himla mycket, men jag älskar dig mer och kommer alltid att göra det, sa Molly och log sitt underbara leende igen.

-Jag älskar dig enormt mycket med, sa jag och gick närmare Molly så våra ansikten var bara några centimeter från varandra, tills våra läppar möttes i en perfekt kyss.

-Men vad ska vi göra här? Sa Molly sen.

-Det får du se, sa jag med ett litet lurigt leende.


Molly bara log emot mig och sen gick vi på båten och jag körde det mot skärgården där vi skulle fortsätta den här perfekta kvällen.



Där kom äntligen kapitel 8, hoppas ni ska tycka om den och förlåt att det har dröjt men vet inte vad som hänt men jag får ingen bra fantasi vad som ska hända... men jag försöker att skriva så fort jag kan, men om ni har något ni vill ska hända i novellen så kan ni kika mig (kik: jossesaade) för jag skulle bli jätte glad om jag fick tips vad som ska hända!

Men hoppas ni ska tycka om den, och jag ska försöka börja på nästa kapitel nu ikväll, och får upp den i veckan.

STORT TACK FÖR ALLA FINA ORD JAG FÅR OCH NI KAN INTE FÖRSTÅ HUR GLAD JAG BLIR NÄR JAG LÄSER ERA KOMMENTARER<3 NI ÄR BARA BÄST OCH VILL BARA GE ER EN STOR KRAM!!<3 UTAN ER SKULLE INTE BLOGGEN FINNAS, NI GÖR DEN LEVANDE<3

(NI FÅR GÄRNA FÖRSÖKA GÖRA SÅ ATT MOLLY SER DEN NOVELLEN OM HENNE, SKULLE BLI SUPERSUPER GLAD DÅ)

STOR KRAM TILL ER ALLA!! <3

TA HAND OM ER, NI ÄR FINA SOM NI <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 23 mars 2014 22:00


                            Nästa dag-Mollys perspektiv   Jag vaknade flera gånger inatt, av att jag har drömt mardrömmar om det som har hänt. Men det läskiga är att jag hade en röst i mitt huvud med orden ”Du kommer inte un...

Av Josefin Aldenfalk - 10 mars 2014 22:00


                    Mollys perspektiv-Innan festen blev kaos   Jag stod med Oscar armar runt mig och jag kunde inte sluta tänka på det hon sa, men jag ville inte ta upp det nu och sa att det inte var något. Men precis när Oscar skul...

Av Josefin Aldenfalk - 2 mars 2014 22:04

                      Strandfesten hos Catja-Mollys perspektiv   Klockan var halv åtta och det var hur mycket folk som helst här, vissa personer kände inte jag men det var hur kul som helst och det verkar som att Oscar har kul hä...

Av Josefin Aldenfalk - 22 februari 2014 23:44


             Oscars öppnar dörren-Oscars perspektiv   Jag gick ner från sovrummet och till hallen för att kolla vem som är här och knackar, och när jag öppnade fick jag en chock. För där stod min ex-flickvän Anna, som jag var ihop med i ...

Av Josefin Aldenfalk - 12 februari 2014 23:32

                 Tidigare-Mollys perspektiv   Vi satt i båten på väg in till Stockholm igen efter en härlig kväll på ön tillsammans, jag satt i en filt bredvid Oscar som styrde båten. När vi hade kommit ut på sjön så blev det mörkar...

Presentation

Hej & välkomna!
Här kommer jag skriva mina egna noveller om olika kändisar (dom artisterna jag gillar)
Hoppas ni ska gilla dom och kommer följa bloggen:)

DOM HÄR NOVELLENRA ÄR PÅHITTADE, SÅ INGET HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!

Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards