mystoories

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Mirage-kapitel 4

Av Josefin Aldenfalk - 2 februari 2014 20:50

    

 

 

Mollys perspektiv


Oscar har precis kommit hem till mig och nu satt vi i soffan. Vi satt där en stund tysta och kollade på varandra tills Oscar sa något.

-Så vad ville du berätta? Sa Oscar och jag såg att han var lite nervös.

-Jo…jag vet inte hur jag ska säga det men…. Oscar jag gillar dig mer än vänner, jag har känslor för dig, sa jag och tittade ner i bordet.

Oscar satt sig närmare mig i soffan och la sin arm runt mina axlar.

-Molly jag gillar dig med mer än vänner och har hur mycket känslor som helst för dig, sa Oscar och log.

Jag kollade upp och mötte hans blick.

-Är det sant? Sa jag lite försiktigt.

-Ja jag har varit kär i dig sen första gången vi träffades, sa Oscar och log sitt underbara leende.

Jag han inte svara för jag kände hans läppar mot mina i en perfekt kyss. Jag kände att Oscar log i kyssen och det gjorde jag med då.

-Jag älskar dig Oscar, sa jag och log.

-Och jag älskar dig mina fina Molly, sa Oscar och smekte min kind. Sen så kysstes vi igen.

Resten av kvällen så myste i soffan vi framför min favorit film ”Dagboken”. Jag låg med mitt huvud i hans knä och var bara hur glad som helst nu, jag älskar livet just nu.




3dagar senare-Oscars perspektiv


Det är 3dagar sen jag och Molly blev ihop och livet var helt underbart, men saknade henne just nu enormt mycket. För igår så åkte hon upp till Sundsvall för att träffa lite fans på guldfynd idag och jag kunde inte följa med för idag skulle jag börja jobba på ett nytt jobb som jag hade fått.

Jag vaknade kl.08:30 av väckarklockan, jag sträckte mig efter den och stängde av alarmet då såg jag att ett sms från Molly.

”God morgon älskling<3

Lycka till idag på första dagen på jobbet, det kommer gå hur bra som helst.

Saknar dig enormt mycket.

/din Molly <3”

Jag log när jag läste och svarade sen.

”God morgon sweetheart<3

Tack och ha det så trevlig på signeringen idag. Saknar dig med enormt mycket men vi ses imorgon igen.

/din Oscar<3”

Sen gick jag upp för att göra mig klar för att åka iväg till jobbet, jag börjar på Stadium idag kl.10:00  




I Sundsvall-Mollys perspektiv

Jag satt just nu och åt lite hotellfrukost, och sms:ade lite med Oscar innan vi ska till gallerian. Det ska bli så himla kul att få träffa lite fans igen, dom är det bästa som finns och stöttar mig i allt.
 
 
*
 
 
 
När signeringen var slut så åkte vi tillbaka till hotellet och för att göra sig iordning för en middag ute innan vi åker hem till Stockholm imorgon.
 
Vi hade hur trevligt som helst ute men när vi kom tillbaka till hotellet så var klockan halv elva och jag var helt slut. Så jag gjorde mig iordning för att lägga mig, väl i sängen så somnade jag som en stock.
 
 
 
 
 
 
 På väg hem till Stockholm
 
Då satt man på tåget hem till Stockholm och min underbara pojkvän Oscar, som jag har saknat han. Så det ska bli skönt att få se han igen och nu är jag ledig längre, men ska bara till studion lite då och då men det är ju i Stockholm. För att tiden skulle gå lite fortare så passade jag på att blogga lite om min dag igår, och att jag kommer till guldfynd i Stockholm med senare under veckan.
 
Sen resten av resan så sov jag, tills min manager väckte mig och sa att vi är framme nu.
 
 
 
*
 
 
 
 
Klockan var tre och Oscar var säkert på jobbet så jag bestämde mig för att åka dit och överraska honom. Så jag tog en taxi först hem för att lämna resväskan, sen tog jag min bil och åkte iväg till Stadium.
 
 
 
När jag kom dit så försökte jag hitta honom och efter en stund letande så såg han längst in i butiken, Oscar och gjorde lite fint där nere. Jag smög mig fram till honom och la mina händer framför hans ögon.
 
-Gissa vem? sa jag och log.
 
-Hm.. kan det vara världens finaste och underbaraste flickvänen Molly, Sa Oscar och jag tog bort händerna och han vände sig om så vi tittade rakt in i varandras ögon.
 
 
I Stadium-Oscars perspektiv
 
Jag var just nu nere vid skorna och fotbollarna, och gjorde lite fint. När jag kände ett par händer för mina ögon.
 
-Gissa vem? sa hon och jag hörde hon log.
 
-Hm.. kan det vara världens finaste och underbaraste flickvänen Molly, sa jag och då tog hon bort sina händer och jag vände mig om och där såg in i världens finaste ögon. Jag böjde mig ner och kysstes hennes perfekta läppar som jag har saknat Molly.
 
-Jag slutar om en halvtimme så du kan väl gå och köpa något gott tills ikväll, så möts vi här utanför sen låter det som en bra idè? sa jag och log.
 
-Det låter som en toppen idé, sa Molly och log.
 
-Bra då ses vi snart igen min prinsessa, sa jag och gav henne en snabb puss på munnen innan hon gick ut från affären.
 
 
Hemma hos Mollypå kvällen
 
Vi var nu hemma hos Molly och bara myste framför tv:n med godis och dricka med en film. Molly hade sitt huvud mot min axel och jag la min arm runt hennes axlar och vi hade det bara hur mysigt som helst tillsammans och jag måste vara den lyckligaste i hela världens som få ha Molly i mitt liv och kalla henne min bara min.
 

 
Där kom kapitel4, hoppas ni ska tycka om den och förlåt att det har dröjt men har inte suttit vid datorn så mycket dom här dagarna... och när skolan börjar igen på onsdag så vet inte hur det blir men ska försöka skriva ett kapitel så det kommer upp nästan varje dag! Men som sagt hoppas ni ska tycka om den här och kommentera gärna och ni få ge tips vad som ska hända i novellen :)
 
Som ni har sett så har jag bytt namn på novellen till mystories och det är för att efter den här novellen så kommer jag börja på en ny med en annan kändis och ni får gärna komma med tips vem det ska handla om redan nu ;)
 
KOM IHÅG BLOGGEN ÄR INGENTING UTAN ER OCH DET ÄR NI SOM GÖR ATT JAG VILL SKRIVA MER OCH MER!!!
 
STOR KRAM TILL VARANDRA EN!! <3
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 23 mars 2014 22:00


                            Nästa dag-Mollys perspektiv   Jag vaknade flera gånger inatt, av att jag har drömt mardrömmar om det som har hänt. Men det läskiga är att jag hade en röst i mitt huvud med orden ”Du kommer inte un...

Av Josefin Aldenfalk - 10 mars 2014 22:00


                    Mollys perspektiv-Innan festen blev kaos   Jag stod med Oscar armar runt mig och jag kunde inte sluta tänka på det hon sa, men jag ville inte ta upp det nu och sa att det inte var något. Men precis när Oscar skul...

Av Josefin Aldenfalk - 2 mars 2014 22:04

                      Strandfesten hos Catja-Mollys perspektiv   Klockan var halv åtta och det var hur mycket folk som helst här, vissa personer kände inte jag men det var hur kul som helst och det verkar som att Oscar har kul hä...

Av Josefin Aldenfalk - 22 februari 2014 23:44


             Oscars öppnar dörren-Oscars perspektiv   Jag gick ner från sovrummet och till hallen för att kolla vem som är här och knackar, och när jag öppnade fick jag en chock. För där stod min ex-flickvän Anna, som jag var ihop med i ...

Av Josefin Aldenfalk - 12 februari 2014 23:32

                 Tidigare-Mollys perspektiv   Vi satt i båten på väg in till Stockholm igen efter en härlig kväll på ön tillsammans, jag satt i en filt bredvid Oscar som styrde båten. När vi hade kommit ut på sjön så blev det mörkar...

Presentation

Hej & välkomna!
Här kommer jag skriva mina egna noveller om olika kändisar (dom artisterna jag gillar)
Hoppas ni ska gilla dom och kommer följa bloggen:)

DOM HÄR NOVELLENRA ÄR PÅHITTADE, SÅ INGET HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!

Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards