mystoories

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Mirage-kapitel 10

Av Josefin Aldenfalk - 12 februari 2014 23:32

   

      




Tidigare-Mollys perspektiv


Vi satt i båten på väg in till Stockholm igen efter en härlig kväll på ön tillsammans, jag satt i en filt bredvid Oscar som styrde båten. När vi hade kommit ut på sjön så blev det mörkare ute och snart så krockade vi mot en klippa och det sista jag kom ihåg var att jag trillade ner i vattnet.





Samtidigt i båten-Oscars Perspektiv


Jag kollade överallt och skrek Molly men fick inget svar, jag blev så himla orolig och när jag kollade ut igen i vattnet så såg jag Molly flyta och hade hon blödde i bakhuvudet. Jag hoppade i snabbt och simmade fram och drog snabbt upp Molly i båten, hon var iskall och jag tog filten bakom huvudet och hoppades att det skulle sluta blöda snart.

Jag satt där en lång stund och nu hade det slutat blöda och jag försökte få Molly att vakna och få upp hennes värme. Jag böjde mig ner för att lyssna på hennes hjärta och det slog fortfarande och det blev jag lättad. Jag kramade om Molly hela tiden och hoppades hon skulle vakna snart, jag smekte hennes kind försiktigt med min hand.


-Snälla Molly vakna snart, jag klarar mig inte utan dig i mitt liv, sa jag ochkände att det kom ner en tår längst min kind.


Jag blundade en stund och efter några sekunder så hörde jag en hostning och jag tittade, och då såg jag att Molly vaknade till och jag blev överlycklig och kramade om hennes försiktigt.


-Jag är så glad över att du klarade dig. Du ska bara veta hur orolig jag var när du inte vaknade, sa jag och log mot Molly.


Molly log bara emot mig och satt sig försiktigt upp och jag hållde i henne hela tiden så hon inte skulle trilla.






Molly har vaknat och nu är dom på väg in till land-Mollys perspektiv


Jag har vaknade för ungefär 10minuter sen och nu styrde Oscar in mot hamnen och jag satt i hans knä medan har körde båten. När vi kom fram så lyfte Oscar försiktigt upp mig och bärde mig till hans bil.


-Oscar jag kan faktiskt gå själv, sa jag och flinade lite.


-Ja men nu vill jag bära dig när du har skadat dig och bara tand om dig, sa han och pussa mig på kinden.

Jag log till svar bara. Han kom fram till bilen och ställde ner mig för att låsa upp den och öppna min dörr och hjälpte mig in och gick runt sen och satt sig på förarsidan.


-Är du säker att vi inte ska åka till sjukhuset? Sa Oscar och kollade oroligt emot mig.


-Ja jag är säker. Jag mår bra men det är bara så gulligt att du bryr dig så mycket, sa jag och smekte hans hand med min tumme.


-Jag är bara så oroligt att du ska göra dig illa och jag vill inte att du ska göra det, sa han och pussa mig på pannan.


-Du vet väl att du är så söt, sa jag och log.


-Nej men du är sötare, sa han och log.


Sen så startade han bilen och vi var på väg hem. Jag somnade till i bilen, och vaknade till lite att Oscar lyfte upp mig i hans famn och gick mot lägenheten. Jag sa inget och slöt ögonen och sov vidare.








Nästa dag-Oscars perspektiv


Klockan var halv elva och Molly sov fortfarande, efter allt som hände igår. Jag sov inte så mycket inatt för jag låg bara och tänkte på det som hände igår….. Men jag vaknade upp ur mina tankar av Molly rörde sig och snart så mötte jag hennes vackra blåa ögon.


-Vad kollar du? Sa Molly och flinade lite.


-Dig och hur glad jag är som får ha dig i mitt liv, sa jag och kysste hennes läppar lätt.


-Jag älskar dig så himla mycket, sa Molly och la sitt huvud på mitt bröst.


-Jag älskar dig mer, sa jag och lyfte upp hennes huvud så hon kollade rakt in i mina ögon.


Sen så möttes våra läppar i en perfekt kyss och det över gick till hångel, men vi blev störda av vi hörde någon knacka på dörren. Vi gick upp och drog på oss snabbt lite kläder, Molly gick in till badrummet och medan jag gick ner till hallen och kolla vem det är som knackar, och jag fick en chock när jag såg vem det var och bara stirra på personen som stod vid dörren…….




DÄR KOM ÄNTLIGEN KAPITEL 10, FÖRLÅT FÖR ATT DET DRÖJDE MEN JAG HAR VARIT SÅ TRÖTT NU DOM SENASTE DAGARNA OCH KNAPPT SUTTIT VID DATORN... SÅ ÄR JAG PÅ PRAKTIK MED OCH KAN VARA TRÖTT EFTER DET, MEN HOPPAS NI GILLAR DEN OCH JAG SKA FÖRSÖKA FÅ UPP KAPITEL 11 SÅ FORT SOM MÖJLIGT!


MEN TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER, DET VÄRMER ENORMT MYCKET SKA NI VETA, NI ÄR BARA BÄST!!

UTAN ER SKULLE INTE BLOGGEN FINNAS, NI GÖR DEN LEVANDE<3

STOR KRAM TILL ER ALLA!!<3

 
 
Ingen bild

Tilda

15 februari 2014 01:11

Jättebra kapitel! :)
Kramkram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 23 mars 2014 22:00


                            Nästa dag-Mollys perspektiv   Jag vaknade flera gånger inatt, av att jag har drömt mardrömmar om det som har hänt. Men det läskiga är att jag hade en röst i mitt huvud med orden ”Du kommer inte un...

Av Josefin Aldenfalk - 10 mars 2014 22:00


                    Mollys perspektiv-Innan festen blev kaos   Jag stod med Oscar armar runt mig och jag kunde inte sluta tänka på det hon sa, men jag ville inte ta upp det nu och sa att det inte var något. Men precis när Oscar skul...

Av Josefin Aldenfalk - 2 mars 2014 22:04

                      Strandfesten hos Catja-Mollys perspektiv   Klockan var halv åtta och det var hur mycket folk som helst här, vissa personer kände inte jag men det var hur kul som helst och det verkar som att Oscar har kul hä...

Av Josefin Aldenfalk - 22 februari 2014 23:44


             Oscars öppnar dörren-Oscars perspektiv   Jag gick ner från sovrummet och till hallen för att kolla vem som är här och knackar, och när jag öppnade fick jag en chock. För där stod min ex-flickvän Anna, som jag var ihop med i ...

Av Josefin Aldenfalk - 4 februari 2014 22:45

               På båten på väg till restaurangen-Oscars perspektiv   Klockan är strax efter sju och vi sitter i båten på väg till restaurangen, jag styr båten och Molly sitter framför mig och hennes hår flyger i luften. Jag är världen...

Presentation

Hej & välkomna!
Här kommer jag skriva mina egna noveller om olika kändisar (dom artisterna jag gillar)
Hoppas ni ska gilla dom och kommer följa bloggen:)

DOM HÄR NOVELLENRA ÄR PÅHITTADE, SÅ INGET HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!

Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards