mystoories

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Mirage-kapitel 11

Av Josefin Aldenfalk - 22 februari 2014 23:44

        



Oscars öppnar dörren-Oscars perspektiv


Jag gick ner från sovrummet och till hallen för att kolla vem som är här och knackar, och när jag öppnade fick jag en chock. För där stod min ex-flickvän Anna, som jag var ihop med i ett år sen så kom jag på henne när hon var otrogen mot mig med en annan kille så jag gjorde slut med henne.


-Vad vill du? Sa jag lite argt.

-Hej Oscar, sa Anna och log bara emot mig.

-Vad vill du? Sa jag igen bestämt.

-Jag ville bara säga till dig, att jag saknar dig och undrar om du vill ge mig en chans till? Sa Anna och försökte ta min hand men jag tog snabbt bort och kollade argt på henne.

-Jag kommer aldrig bli ihop med dig igen! Du har svikit mig flera gånger och jag kommer aldrig förlåta dig så kan du vara snäll att gå nu! Sa jag eller rättare sagt jag skrek det till henne, för jag är så sjukt trött på att hon ska dyka upp överallt där jag är.


Hon sa inget och bara gick ut, jag stängde dörren och skulle gå tillbaka till Molly men när jag vände mig så stod hon där och kollade på mig.


-Vem var det som kom? Sa Molly frågande.

Emh.. Det var min ex-flickvän, sa jag och kollade ner i golvet.


Molly kom emot mig och lyfte upp min hacka så vi kollade in i varandras ögon. Jag älskar verkligen Molly från hela mitt hjärta, hon får mig att le när jag ledsen hon är mitt allt.


-Du vet väl att jag älskar dig så himla mycket väl? Sa jag och smekte min hand på hennes kind.

-Och jag älskar dig mer, sa Molly och log sitt underbara leende.


Jag gick närmare så våra läppar bara var några millimeter från varandra, tills våra läppar möttes i en perfekt kyss.





Tidigare uppe i sovrummet-Mollys perspektiv


Oscar gick ner och kollade vem som knackade på, och jag satt mig upp och tog min mobil och såg att jag hade ett sms från Roshana, som undrade om vi kunde vara idag och jag svarade snabbt att det kunde vi. Sen så hörde jag att Oscar skrek på någon, så jag gick upp och tog min morgonrock och gick ner för trappan och då stängde dörren precis och jag mötte Oscars blick. Jag gick emot han och kramade om Oscar.


Sen så gick vi till köket och gjorde lite frukost eller brunch för klockan är snart tolv. Vi stekte pannkakor och dukade fram allting.


-Jo älskling Roshana frågade mig om vi två kunde gå på stan idag, sa jag.

-Det låter trevligt, jag hade planerat att vara med mina kompis Anton idag, sa Oscar och log.

-Härligt, men jag får nog gå upp och göra mig i ordning för skulle möta Roshana halv två på plattan, sa jag och reste mig upp från stolen och gick bort med disken.


Sen gick jag fram till Oscar och gav honom en puss, sen sprang jag upp för trappan och tog en snabb dusch, sen gjorde jag mig klar. Det fick bli leggings och tunika men en jeans väst sen sminkade jag mig lite lätt och plattade håret. Jag packade ner allt i min väska och sa hejdå till Oscar, så nu satt jag i bilen på väg till plattan för att möra Roshana där om en stund.




Roshanas perspektiv-Väntar på plattan


Jag hade precis kommit till plattan och nu satt jag och väntade på att Molly skulle komma. För en riktigt tjejdag på stan, vi har inte träffats så mycket dom senaste dagarna. Jag satt med mobilen och var inne på instagram, när jag hörde en ropa mitt namn, jag tittade upp och där såg jag min allra bästa vän komma emot mig.

Jag reste mig upp och gick emot Molly, och gav henne en stor kram.


-Hej finaste! Hur är det med dig? Sa jag när vi hade gett varandra en kram.

-Hej! Jag mår bara bra, men hur mår du? Sa Molly och vi gick medan till ett cafè.

-Jag mår bara bra jag med, sa jag och log.


Vi gick in på ett cafè och beställde varsin fika, och gick och satt oss vid ett ledigt bord. Vi pratade om allt och skrattande en del med.


Efter vi har fikat så gick vi och kollade i några affärer med, och visst det kom fram några som ville ta bilder med Molly, men annars fick vi vara helt själva idag.




Är på stan med Roshana-Mollys perspektiv


Vi var just ni inne på Gina Tricot och kolla lite, och vi hade verkligen hur kul som helst. Jag saknade verkligen Roshana, vi är som systrar och finns alltid där för varandra. Vi skulle precis gå ut från affären när jag fick ett sms av Catja, som frågade om jag vill komma på en strandparty och att jag fick ta med andra kompisar med. Jag visade Roshana sms:et och hon nickade att vi skulle gå. Partyt börjar 19:00 på stranden fick jag som svar tillbaka.


-Så ska vi åka hem och göra oss iordning? För klockan är ju snart halv fem, sa jag.

-Ja det gör vi, kan jag komma till er runt sex så går vi tillsammans? Sa Roshana.

-Klart du kan göra det, sa jag och log.

-Bra men vi så ses då, sa Roshana och vi gav varandra en kram innan vi skildes åt olika håll.





Oscars perspektiv-Hemma i lägenheten


Anton har precis gått hem från en trevlig dag med FIFA. Nu satt jag och slappa framför tv:n och väntade tills Molly skulle komma, jag saknar henne fast hon har bara varit borta i några timmar bara.

Jag var nära på somna nu, men vaknade till att dörren öppnades och in kom världens finaste Molly.


-Hej älskling, så har din dag varit? Sa jag och log.

-Den har varit bra, hur har din dag varit? Sa Molly och satt sig bredvid mig i soffan.

-Härligt att du har haft en bra dag, jag har också haft det, sa jag och lyfte upp Molly så hon satt i mitt knä.

-Jo innan jag glömmer, Catja frågade mig om vi vilja komma på hennes strandfest idag klockan sju, sa Molly.

-Det låter kul med en strandfest, sa jag och log.

-Så du vill gå? Sa Molly och pussa mig på pannan.

-Klart jag vill gå, sa jag.


Molly log bara till svar, som fick att le tillbaka. Jag tog min hand och smekte hennes kind och hon böjde sig ner och våra läppar möttes i en perfekt kyss.     



Där kom äntligen kapitel 11, förlåt att det har dröjt men har inte orkar skriva, men nu så har jag sportlov så ska försöka skriva så myket som möjligt. men imorgon så kommer det nog inget för vi ska bort och på tisdag så fyller jag år, så då blir det inget kapitel, men ska försöka skriva på måndag.

Men hoppas ni gillar den här & kommentera vad ni tror händer på strandfesten ;)

stor kram!!! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 23 mars 2014 22:00


                            Nästa dag-Mollys perspektiv   Jag vaknade flera gånger inatt, av att jag har drömt mardrömmar om det som har hänt. Men det läskiga är att jag hade en röst i mitt huvud med orden ”Du kommer inte un...

Av Josefin Aldenfalk - 10 mars 2014 22:00


                    Mollys perspektiv-Innan festen blev kaos   Jag stod med Oscar armar runt mig och jag kunde inte sluta tänka på det hon sa, men jag ville inte ta upp det nu och sa att det inte var något. Men precis när Oscar skul...

Av Josefin Aldenfalk - 2 mars 2014 22:04

                      Strandfesten hos Catja-Mollys perspektiv   Klockan var halv åtta och det var hur mycket folk som helst här, vissa personer kände inte jag men det var hur kul som helst och det verkar som att Oscar har kul hä...

Av Josefin Aldenfalk - 12 februari 2014 23:32

                 Tidigare-Mollys perspektiv   Vi satt i båten på väg in till Stockholm igen efter en härlig kväll på ön tillsammans, jag satt i en filt bredvid Oscar som styrde båten. När vi hade kommit ut på sjön så blev det mörkar...

Av Josefin Aldenfalk - 4 februari 2014 22:45

               På båten på väg till restaurangen-Oscars perspektiv   Klockan är strax efter sju och vi sitter i båten på väg till restaurangen, jag styr båten och Molly sitter framför mig och hennes hår flyger i luften. Jag är världen...

Presentation

Hej & välkomna!
Här kommer jag skriva mina egna noveller om olika kändisar (dom artisterna jag gillar)
Hoppas ni ska gilla dom och kommer följa bloggen:)

DOM HÄR NOVELLENRA ÄR PÅHITTADE, SÅ INGET HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!

Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards