mystoories

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Mirage-kapitel 2

Av Josefin Aldenfalk - 2 februari 2014 20:43

 
 
 
 

 
Nästa Dag-Mollys perspektiv
 
Jag vaknade av att min mobil pep till, jag tog upp den från nattduksbordet och såg att sms:et var från Oscar, han skrev "Hej! Har du lust att hitta på något idag? kram Oscar:)" jag svarade snabbt, "Hej! Visst så kan vi göra något, ska vi mötas om en timme i parken? kram:)" jag fick ett snabbt svar tillbaka. "Bra då ses vi om en timme i parken, kram:)"
 
Jag gick upp och tog en dusch snabbt, sen så gick jag tillbaka till sovrummet. Det fick bli ett par jeans shorts med nitar på och till det fick det bli ett linne med en genomskinligt skjorta. jag sminkade mig lite lätt och plattade mitt hår, när jag var färdig så var klockan halv tolv ska möta Oscar om en halvtimme. Så gjorde iordning lite frukost, eller tog bara två smörgåsar med apelsin juice och satt mig vid bordet.
 
Samtidigt fick jag ett sms av Oscar när jag precis satt mig vid bordet.
 
"Hej pretty girl! vad gör du?" skrev han.
jag log när han skrev "pretty girl" men svarade sen.
"Hej pretty boy" ska snart göra mig klar för att möta dig snart, vad gör du?" fick ett svar på en gång.
"Inget, väntar på att få träffa dig" skrev Oscar.
 
 
 
 
*
 
 
 
När klockan blev tio i tolv så började jag gå bort till parken som låg närheten av min lägenhet. När jag kom fram så såg jag Oscar sitta på en bänk, jag gick fram till han  med ett leende på läpparna.
 
-Hej, sa jag och log.
 
-Hej, sa Oscar och gav mig en kram.
 
 
-Så vad hade du tänkt vi skulle göra? sa jag sen.
 
-Vi kan gå och ta en fika, jag vet ett perfekt café som det inte är mycket folk, sa Oscar och log sitt underbara leende.
 
 
 
 
Oscars perspektiv
 
När vi kom till cafèet som jag hade tipsat om så gick så gick vi fram till disken för att beställa, jag hade sagt till Molly att jag bjuder på fikat men först så hade hon sagt nej men jag var bestämd att jag skulle betala, och tillslut så betalade jag för oss.
Vi gick och satt oss vid ett bord och pratade om allt möjligt, det kändes som vi har känt varandra hur länge som helst fast att vi träffades igår för första gången. Molly var den finaste och underbaraste personen jag har träffas, jag kan slappna av när jag är med henne.
Och jag tror att jag börjar får känslor för Molly redan, vilket som är konstigt för vi har inte känt varandra så länge än.
 
-Så Molly om du är färdig så vill jag gärna visa dig en plats som jag trivs på, sa jag och log.
 
-Ja jag är färdig, vad är det för plats? sa Molly nyfiken.
 
-Det får du se, sa jag och log mystiskt.
 
Vi gick ut från caféet och gick längst gatan tills vi kom en bit från stan och svängde in till en liten stig, när vi kom fram så tog jag Mollys hand och hållde i den.
 
 
 
 
 
Kommer fram till platsen-Mollys perspektiv
 
När vi hade fikat klart så gick vi till en plats där Oscar trivs och när vi kom fram dit så var det bara vi där. det var hur fint som helst, det fanns en bänk bara så vi gick dit och satt oss. Oscar och jag tittade ut över vattnet och bara njöt tills han tog min hand och hållde i den.
Av något konstigt anledning så blev jag lite nervös faktiskt, jag har fått lite känslor för Oscar men vågar inte säga något  om inte han känner samma sak så blir det bara pinsam, och vi har ju bara känt varandra en kort stund men jag trivdes så himla bra med han och kände mig trygg.
 

 
Där kom kapitel 2! hoppas ni ska tycka om den, kommentera gärna vad ni tycker och ni får gärna komma med tips vad som ska hända i den här novellen :)
Stor kram!! <3
 
Ps: ska försöka skriva nästa kapitel så fort som möjligt så slipper nu vänta så länge! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Aldenfalk - 23 mars 2014 22:00


                            Nästa dag-Mollys perspektiv   Jag vaknade flera gånger inatt, av att jag har drömt mardrömmar om det som har hänt. Men det läskiga är att jag hade en röst i mitt huvud med orden ”Du kommer inte un...

Av Josefin Aldenfalk - 10 mars 2014 22:00


                    Mollys perspektiv-Innan festen blev kaos   Jag stod med Oscar armar runt mig och jag kunde inte sluta tänka på det hon sa, men jag ville inte ta upp det nu och sa att det inte var något. Men precis när Oscar skul...

Av Josefin Aldenfalk - 2 mars 2014 22:04

                      Strandfesten hos Catja-Mollys perspektiv   Klockan var halv åtta och det var hur mycket folk som helst här, vissa personer kände inte jag men det var hur kul som helst och det verkar som att Oscar har kul hä...

Av Josefin Aldenfalk - 22 februari 2014 23:44


             Oscars öppnar dörren-Oscars perspektiv   Jag gick ner från sovrummet och till hallen för att kolla vem som är här och knackar, och när jag öppnade fick jag en chock. För där stod min ex-flickvän Anna, som jag var ihop med i ...

Av Josefin Aldenfalk - 12 februari 2014 23:32

                 Tidigare-Mollys perspektiv   Vi satt i båten på väg in till Stockholm igen efter en härlig kväll på ön tillsammans, jag satt i en filt bredvid Oscar som styrde båten. När vi hade kommit ut på sjön så blev det mörkar...

Presentation

Hej & välkomna!
Här kommer jag skriva mina egna noveller om olika kändisar (dom artisterna jag gillar)
Hoppas ni ska gilla dom och kommer följa bloggen:)

DOM HÄR NOVELLENRA ÄR PÅHITTADE, SÅ INGET HAR HÄNT PÅ RIKTIGT!

Kram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards